Monthly Archives: enero 2023

Actividades ANPA, curso 22/23

Doces do pasado para a intervención.

Boas tardes , hoxe voltamos ao pasado usando os chamados «Melody Pops» na intervención. Non sei se os recordades , pero a min gustábame moito soprar e tocar melodias mentras comía un rico chupachups de fresa. O outro día atopeinos por casualidade ! e pensei nalgúns dos meus rapaces de intervención e como podería utilizalos. O «Melody» esta semana foi de gran uso , sobre todo para os nenos con retraso na fala e problemas articulatorios. Algúns deles amosan dificultades á hora de utilizar os organos articulatorios ( dentes, meixelas, lingua, padal e labios ) o que lles leva a presentar dislalias , que fan que a súa fala sexa pouco intelixible. A pesar de non estar a favor coas intervencións do sopro ( xa que non quereos alumn@s sopradores) , como ben argumenta Susanibar, hoxe serviume o Melody para observar que algún alumno non tiña control á hora de respirar e soprar nin tampouco control lingual. Na sesión xogamos co Melody non para ser sopradores senon para estimular determinadas sensacións nun medio isotérmico como o interior da boca,  no que os contactos son difíciles de notar por darse entre mucosas húmidas de saliva. Tamén estivemos a mover a lingua e ver as dificultades no control lingual , estimulamos a zona orofacial , sinalamos algunhas partes da boca co Melody , intentamos reducir o reflexo nausesoso, e tocamos UNHA LINDA MELODIA. Anímovos a utilizalos como recurso cos pequenos/as.

Obradoiro día da Paz

Actividade para o mércores 25 de xaneiro!

Podedes acompañar ao/á voso/a fillo/a ao obradoiro organizado polo Equipo de Dinamización da Biblioteca!

Anotarse na Secretaría do centro ou enviando correo electrónico ceip.santabaia@edu.xunta.gal

TDAH

Psicólogas especializadas aclararan dúbidas e darán claves para tentar comprender e relacionarnos mellor con esta afección crónica.

VENRES 27 de xaneiro ás 20:00h na Casa de Cultura «A CACHADA»

¡Volta ao cole !

Bos días a todxs , hoxe comezamos cun traballo de articulemas con e sen grafía asociada. E … ¿ qué son estos articulemas ? Pois son imaxes que representan a colocación da boca cando pronunciamos un determinada fonema. Son varios os estudos, que argumentan a eficacia dos mesmos na ensinanza da lectura xa que os nenxs comezan a manexar os rasgos fonémicos, a segmentación fonémica e o comezo do principio alfabético, cando se lle vai introducindo o grafema cerca do articulema. Con todo iso na aula de AL, utilizamos os articulemas xa que consideramos que os nenxs acadan unha aprendizaxe mais significativa e máis rápida para unha posterior lectura e correción de erros articulatorios.

Hoxe, na nosa aula , xogamos cos articulemas cara o espello asociándoos a palabras do Nadal. Consello do día : Os articulemas podedes imprimilos na casa e xogar cos vosos fillxs, pero é importante saber que é un método para trabajar sons, que cada persona coloca a boca e a lingua un pouco diferente a outra ao representar un mismo son ( non todxs somos iguais), e que non son un método de lectura senon unha forma de traballar a pronunciación e o xogo de sons ( as letras ou grafias non é recomendable colocalas ao lado ata máis adiante para non confundilxs) . Abaixo vos deixo o enlace aos articulemas por si os queredes decargarlos para xogar e reforzar na casa, Sáudos. .http://merakilogopedia.blogspot.com/2020/11/articulemas-con-y-sin-grafemas-asociados.html